Image Image Image Image Image Image Image Image Image

21 sep

By

Content marketing for Silvan

21/09/2015 | By |

 

Hvordan laver man content marketing

Mit navn er Torben Hjorth, jeg er indehaver af Stagbird video, og i dette blogindlæg vil jeg fortælle, hvorfor Silvan valgte at lave haveprogrammer som skulle lægge på Youtube. I sin tid tog jeg kontakt til Silvan, fordi jeg syntes, at jeg havde en god idé. Det var ikke den dybe tallerken, det indrømmer jeg, men det var en god idé, og det syntes Silvan også. Idéen var at lave et haveprogram, hvor der gik en hyggelig mandlig vært rundt i sin have, og med søm og brædder skabte nogle små lækre designede møbler og større konstruktioner som højbede og så videre. Manden var mig selv, og haven var min egen☺

Hele min plan var, at jeg helst ikke ville stå og sige: ’Husk at tage i Silvan og køb det her’ – fordi det syntes jeg ville være ubekvemt for dem, der skulle se det – de ville finde det programmet utroværdigt, og værdien af de produkter, som jeg konstruerede ville falde drastisk, og det samme ville seertallet.

Hvad har Silvan så brugt det til? Silvan har lagt videoerne på deres hjemmeside som en samlet pakke – navngivet under en fælles titel – Inspirationsvideoer. Se linket her: inspirationsvideoer. På dette link kan man ved selv syn se, hvordan man under sitet får en havefornemmelse. Gennem Silvans inspirationsvideoer fik de markedsført deres byggemarked kundegrupper, som de givet vis aldrig ville kunne lave markedsføring til ad den traditionelle vej. Fx har en skole brugt videoen ’Byg en lounge af paller’ som undervisningsmateriale i en emneuge, en havearkitekt har fundet inspiration i videoen ’Byg en pergola’ og min genbo har fået hendes mand overbevist om, at en hængesofa i haven er vejen frem.

Jeg vil sige det sådan, at det var ikke Silvans hensigt at få fat i folkeskoler☺ de er blot glade for at folk bruger videoerne og får inspiration gennem videoproduktion og vejledninger som vi også producerede, og at de får lyst og mod til at kaste sig ud i gør-det-selv projekter. Konklusionen er, at folkeskolen har brugt instruktionerne til at lave pallelounge, og disse står nu rundt omkring på skolen hvor elever og lærere nyder dem, og et eller andet sted fæstner Silvan sig i baghovedet.

Jeg håber, at I fik nye vinkler på hvorfor lave content marketing via videoer – og ellers så bare følg med i de næste indlæg. I er velkomne til at stille spørgsmål, og jeg skal forsøge at svare så godt jeg kan.

Inspirationsvideoer:

Silvan

Se mine andre videoproduktioner her og læs mere om mig og min tilgang til videoproduktion her.