Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Content Marketing

Infografik

Traditionel markedsføring ses ofte i vores hverdag i form af reklamer i tv, radio, i magasiner og på plakater. For mange kan denne form for markedsføring forekomme forstyrrende, da vores
opmærksomhed automatisk bliver fanget af dem, og vores koncentration bliver afbrudt. Disse reklamer indeholder sjældent informationer, der er brugbare for os, ej heller formår de at fastholde vores interesse i længere tid af gangen. Marketing-folk forudser at traditionel markedsføring med tiden bliver mindre og mindre effektivt, og at der må findes en bedre metode. Og det gør der… nemlig Content Marketing!

Hvad betyder Content Marketing

Content Marketing betyder, oversat til dansk, “Indholdsmarkedsføring” og fokuserer kort sagt på at skabe relevant og værdifult indhold rettet mod en specifik målgruppe med det formål at tiltrække kunder og således profitere deraf.

At kunne kommunikere

I Content Marketing handler det om at kunne kommunikere med kunderne frem for at sælge produktet. Content Marketing skal i stedet fungere som en tilladelseskanal, der gør, at man får kundens opmærksomhed og kontakt. I stedet for at gøre reklame for produkterne, leverer man oplysninger i relevante sammenhænge, som gør køberen mere vidende. Essensen af ​​denne indholdsstrategi er troen på, at hvis vi som virksomheder, leverer løbende værdifuld information til kunderne, vil de i sidste ende belønne os med deres køb og loyalitet. Dette skyldes at kunden ikke føler sig eksponeret for markedsføring.

Forbrugere er ofte være skeptiske

Herefter kommer værdien af mundtlig overlevering også i spil. Hvis du har skabt et indhold med værdi for din kunde, er der sandsynlighed for, at kunden har lyst til at dele det med sit netværk.

Mange forbrugere kan ofte være skeptiske overfor markedsføring fra virksomheder og tvivler på deres troværdighed. Derimod er de i mindre grad skeptiske overfor markedsføring delt af folk, de kender. Content marketing føres bl.a. via Blogs, artikler, podcasts, infografics og videoer mm. og kan også være med til at styrke dine organiske placeringer, da Google nemlig vægter kvalitetsindhold. Dvs. hvis der foretages søgninger i relation til din virksomhed, vil kvaliteten af indholdet bestemme placeringen på Google. Hvis man fx sælger autodele, og der søges på ”autodele” på google, vil indholdet altså afgøre om man dukker op på første side, eller om man dukker op på side 300. Content Marketing af høj kvalitet er derfor en væsentlig faktor både i nuværende og I fremtidigt arbejde med SEO.

Content Marketing er altså essentielt indenfor markedsføring og bør prioriteres.

Det vi ønsker på siden.Stagbird-video-og-logo-03