Video i samspil med andre formater
Videoformatet har mange fordele og er et uhyre effektivt formidlingsværktøj. Men nogle gange er det en fordel, hvis video suppleres med andre formater – f.eks. ved undervisning, oplysning eller rekruttering. Det skal vi se nærmere på i dette blogindlæg, som handler om, hvorfor det giver pote at lade én leverandør stå for hele informationspakken.
Komplet informationspakke til Aarhus Kommune
Stagbird har leveret en informationspakke til Aarhus Kommunes Børn & Unge afdeling, som ønsker at formidle problematikker og gode råd vedrørende unge og rusmidler. Målgruppen er forældrene til elever i de ældre klasser, og for at formidlingen ikke skal blive for traditionel, tør og kedelig, skal video være det centrale medie.
Vi leverede derfor:
- 3 videoproduktioner
- 1 pjece med forældrevejledning om unge og rusmidler
- Dialogkort til brug på workshops
Filmene er en dynamisk blanding af realoptagelser og grafisk animation, som kombinerer behagelige og æstetiske dækbilleder med konkrete grafiske animationer, som er lettere at absorbere og huske.
Tryksagerne er sat lækker op på glat, tykt papir, som giver et professionelt look, og alle tryksager og videoproduktioner er blevet produceret på både dansk, engelsk, arabisk, tyrkisk og somali for at favne hele målgruppen og sårede informationerne så langt ud som muligt.
Grafiske billeder og grafisk identitet skal spille sammen!
Med én leverandør af både film og tryksager opnår Aarhus Kommune således en helstøbt grafisk identitet, som går igen i hele deres informationskampagne om unge og rusmidler.
Vi kan trække grafik, billeder og design ud af filmene og genanvende det i både pjece, dialogkort mm. for at strømline hele det visuelle udtryk.
På den måde fremstår den samlede mængde materialer professionelt og mere klar i formidlingen, hvilket er det, Aarhus Kommune ønsker. I sidste ende er det nemlig med til at fastholde målgruppens interesse og optimere forståelsen af de budskaber, der skal kommunikeres.
Video markedsføring, pjecer og andet grafisk materiale
Det er ingen hemmelighed, at videomarkedsføring er en af de mest populære metoder til online markedsføring. Faktisk har nyere undersøgelser vist, at folk er mere tilbøjelige til at huske information, hvis den præsenteres i videoformat i modsætning til skriftlig tekst. Så hvis du ønsker at nå din målgruppe effektivt, er det en god måde at inkorporere videoer i din digitale markedsføringsstrategi.
Nøglen er at producere kvalitetsindhold, der vil vække genklang hos dine seere. Når du har fundet ud af, hvilket budskab du vil kommunikere, vil du have taget første skridt på vejen mod at få produceret effektive videoer. Men video behøver ikke stå alene, og skal du have hjælp til mere end bare video – så kan vi hjælpe dig godt på vej!
Din virksomhed eller organisation vil blive taget mere seriøst, hvis du har en stærk og ensartet grafisk identitet. Denne tillidsskabende effekt giver dig også ensartethed i billeder