Infografik
Fortæl dit budskab nemt,
hurtigt og effektfuldt
Infografik er en visuel præsentation af viden, informationer eller data. Det er ofte en samling af diagrammer, ikoner eller billeder samt en lille smule tekst, der tilsammen skaber et overblik over et bestemt emne.
Hvorfor infografik?
Infografik kan være et oplagt valg til at formidle viden om et kompliceret emne på en måde, som er nem at forstå. Det hurtige overblik, de flotte farver og grafikker samt den minimale mængde tekst kan gøre det lettere for modtageren at forstå og huske budskabet. En infografik kan også bruges til at opsummere eksempelvis et blogindlæg eller lignende, på en kreativ og legende måde.
Infografik er content marketing i en unik form med høj effekt. Den rammer publikum med små bidder af information af høj værdi, som efter visning i så lidt som 30-90 sekunder kan forbedre publikums perspektiv på emnet. Fordi det er en underholdende kombination af lyd og billedmateriale, er der større sandsynlighed for, at seerne får en følelsesmæssig forbindelse til budskabet, og de er mere tilbøjelige til at interagere, dele det med venner og kolleger og endda se budskabet flere gange.
Infografik vi har lavet
Undervisningsministeriet
Rigsarkivet
Hvordan laver vi infografikker?
Når vi skal lave en infofilm for en kunde, starter en kreativ proces, som selvfølgelig aldrig er den samme for hver kunde. For overskuelighedens skyld deler vi den op i tre punkter:
1.Handling — 2.Grafisk look — 3.Produktion
Før vi går i det kreative værksted, mødes vi helst med kunden, for kun igennem det personlige møde kan vi sætte billeder på det, som ønskes formidlet. Det er vigtigt, at du som kunde gør dig nogle overvejelser, inden vi mødes. Hvad er produktet, hvad kan virksomheden, og hvad skal modtageren få ud af at se infofilmen. Hvad er det, I har svært ved at forklare ved jeres produkt eller virksomhed, hvad er sjovt eller unikt ved jer?
Derudover skal vi have gjort os nogle tanker om, hvilke ord jeres kunder søger på for at finde jeres ydelse. Det kalder vi video SEO.
Når mødet er veloverstået, og vi har fået disse ting på plads, går vi i værkstedet, hvor vi skitserer på oplægget til den endelige infofilm.
Speak og oplæg
Da timing er utroligt vigtigt, laver vi helst speak og finder evt. musik først. Vi begynder at arbejde på et oplæg, som i grove træk viser hvilken vej, tingene vil tage. Når dette samt speak og manuskript er godkendt, begynder vi at animere, og det hele begynder at tage form.
Det endelige produkt er en SEO-optimeret infofilm, der rammer den valgte målgruppe med de rette informationer om netop jeres produkt eller virksomhed. Denne type videoproduktion er oplagt at bruge i forbindelse med Facebook og YouTube-kampagner eller som en levende velkomst på jeres hjemmeside.
Lad trygt os sætte billeder til dit budskab
Med i processen fra start til slut
Arbejdsprocessen er utrolig simpel. Først skriver tekstforfatteren manuskriptet, dernæst udarbejder tegneren skitserne, og produktionen går i gang. Alt foregår inden for en fastsat tidsramme, og du tages selvfølgelig med på råd hele vejen igennem, så vi sikrer os, at det endelige produkt fremstår præcis, som du ønsker.
Mindeværdig formidlling
Infografik gør dine visioner konkrete, og komplekse problemstillinger gøres håndgribelige. Sæt et unikt aftryk, som dine kunder husker.
Højeste kvalitet
Produktet leveres i højeste kvalitet, uanset om videoen skal vises på storskærm eller på sociale medier. Vi bruger kun erfarne tegnere og lægger vægt på at finde den stil du ønsker.
Lad os skabe en dynamisk fortælling på en forståelig måde
Eksempler på Infografik
Sustain – Præsantation
Denne 20 sekunders film præsenterer med grafisk animation kort og godt, hvad Sustain tilbyder.
Undervisningsministeriet
På ét minut giver vi en præcis præsentation af, hvordan man som kommende gymnasieelev træffer det rette valg af uddannelse.
Danproces Automation A/S
Her har vi lavet en animationsvideo, som kan fortælle store fødevarevirksomheder, hvordan de med en relativ lille investering kan opnå store besparelser på energiforbruget.