Case
Komplet informationspakke til Aarhus Kommune
Stagbird har leveret en informationspakke til Aarhus Kommunes Børn & Unge afdeling, som ønsker at formidle problematikker og gode råd vedrørende unge og rusmidler. Kampagnen dækker et undervisningsforløb omkring unges brug af rusmidler med henblik på at fremme viden, dialog og afmontering af myter og dermed nedbringe brugen af rusmidler.
Èn leverandør, ét design, ét udtryk!
Vi startede projektet ud med en forventningsafstemning med Aarhus Kommune og sørgede for, at deres budskab og informationer ville blive formidlet efter deres ønske. Herefter kastede vi os over de tre film, som skal danne fundamentet for hele kampagnens tone og visuelle identitet.
De tre film består af én film, som præsenter fakta om rusmidler, en film om forældrenes rolle i de unges brug af rusmidler samt en film om overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelsen, hvor problemer med rusmidler er særligt nærværende.
Dem har vi produceret ved at lave en blanding af realoptagelser, grafik og animation. Her understøttes filmenes tema af lækre dækbilleder, som gør den visuelle fortælling mere dynamisk og behagelig at se på. Dette suppleres løbende af grafik, som præciserer informationer og fakta om unge og rusmidler. På den måde er det lettere at fastholde målgruppens opmærksomhed og præsentere vigtige statements på en elegant måde.
Kunde
Aarhus Kommune
Vi har leveret
- 3 videoproduktioner
- 1 pjece med forældrevejledning
- Dialogkort til brug på workshops
- Plakat
Video fra kampagnen
Fakta om rusmidler
I denne film blander vi realoptagelser og grafisk animation til at formidle fakta og vigtig viden omkring rusmidlers effekt på unge mennesker og deres tilværelse.
Forældrerollen
I denne film bruger vi både realoptagelser og grafisk animation til at stille skarpt på forældrenes rolle i unges brug af rusmidler.
Overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse
Denne film er en blanding af traditionelle interviews og udtalelser, dækbilleder og grafisk animation, som tilsammen sætter rammen for budskabet.
Produktion af tryksager – på 5 sprog
Som supplement til videoproduktionerne har vi leveret en komplet informationspakke med trykte materialer, der skal anvendes på workshops, som kommunen og skolerne afholder sammen med forældrene.
Både dialogkort, pjece og plakat er sat lækker op på glat, tykt papir, som giver et professionelt look, og alle tryksager og videoproduktioner er blevet produceret på både dansk, engelsk, arabisk, tyrkisk og somali for at favne hele målgruppen og kanalisere informationerne så langt ud som muligt.
Èn samlet grafisk identitet
Med én leverandør af både film og tryksager opnår Aarhus Kommune således en helstøbt grafisk identitet, som går igen i hele deres informationskampagne om unge og rusmidler.
Vi kan trække grafik, billeder og design ud af filmene og genanvende det i både pjece, dialogkort mm. for at strømline hele det visuelle udtryk.
På den måde fremstår den samlede mængde materialer professionelt og mere klar i formidlingen, hvilket er det, Aarhus Kommune ønsker. I sidste ende er det nemlig med til at fastholde målgruppens interesse og optimere forståelsen af de budskaber, der skal kommunikeres.
Lad os lægge stregerne til din næste kampagne
Eksempler på lignende produktioner
Solar Caverion
Dette er et eksempel på en explainer, hvor vi på under 2 minutter leverer et budskab med brug af drone og almindelige videooptagelser – tilsat statements for at få det personlige touch med.
Postnord
Pakker er ikke bare pakker – og slet ikke dem, der ikke er pakket korrekt, for de koster ekstra at håndtere. Se mere i denne explainer for PostNord
Glamsbjerg HF/VUC
Tag med på rundtur hos Glamsbjerg HF og VUC Fyn i denne explainer, der fungerer som branding- og rekrutteringsfilm.