Case

Visuel formidling til DTU studenter

En klar visuel identitet er en forudsætning for at kunne kommunikere klart, tydeligt og effektfuldt – både digitalt og på print. Her kan du se, hvordan vi har hjulpet DTU med en kampagne målrettet deres studerende.

Sæt tydelige og forståelige streger rundt om jeres budskab

DTU henvendte sig til Stagbird med et ønske om at få lavet en stærk plakat med et klart design, som kan gøre opmærksom på DTU’s DANA Projekt overfor studerende. Et projekt, hvor de ingeniørstuderende kan være med til at designe, bygge og søsætte et forskningsskib.

I samspil med DTU startede vi projektet med at få 100% styr på hensigten med opgaven, samt hvordan vi bedst kunne løse den. På den måde kunne vi hurtigt identificere det helt rigtige grafiske udtryk til DTU. Et udtryk, som kan fremhæve det unikke i deres DANA-projekt og dets faglige relevans, og et udtryk som signalerer en dynamisk skabelsesproces for de studerende. Alt sammen med kommunikation, der er løsnings- og fremtidsorienteret, og som samtidig taler i øjenhøjde til målgruppen indrammet af en klar grafisk identitet.

Kunde

DTU

Vi har leveret

  • 2 Plakat
Produktion af tryksager

Produktion af tryksager med et klart udtryk

Samarbejdet med DTU er et eksempel på, hvor vigtigt det er at sætte de rigtige streger, farver, billeder og ord. En kampagne, der skal formidle et projekt og hverve studerende, kræver en grafisk identitet, der både fremhæver DTU som afsender, de studerende som målgruppe samt den faglige og samfundsmæssige relevans i budskabet.

Grafisk identitet er et af Stagbirds kerneområder, og vi er specialister i at designe flotte budskaber til vores kunder – både på video, plakater, infomaterialer mm.

Grafisk identitet

Lad os lave stregerne til din næste kampagne

Eksempler på lignende produktioner

Solar Caverion

Dette er et eksempel på en explainer, hvor vi på under 2 minutter leverer et budskab med brug af drone og almindelige videooptagelser – tilsat statements for at få det personlige touch med.

Postnord

Pakker er ikke bare pakker – og slet ikke dem, der ikke er pakket korrekt, for de koster ekstra at håndtere. Se mere i denne explainer for PostNord.

Glamsbjerg HF/VUC

Tag med på rundtur hos Glamsbjerg HF og VUC Fyn i denne explainer, der fungerer som branding- og rekrutteringsfilm.