Case
Psykiatrien i Region Syddanmark
Hvordan informerer du dine interessenter præcist og i øjenhøjde? En oplagt metode er infografik, hvor der sættes lyd, billede og bevægelse på dine budskaber.
Formidling med infografik
Stagbird har i den forbindelse hjulpet Psykiatrien i Region Syddanmark med en lille infografik- og informationsfilm målrettet regionens behandlere og personale i psykiatrien.
Filmens formål er at forklare, hvad fælles beslutningstagning er, hvorfor Region Syddanmark bruger det, og hvorfor det er vigtigt, at patient er ekspert på lige fod med behandleren indenfor Psykiatrien.
Hermed sætter infografikken billede på betydningen af fælles beslutningstagning og de gavnlige effekter, det har for både patient, behandler og psykiatriens faglige felt.
Kunde
Psykiatrien Region Syddanmark
Vi har leveret
- 1 animationfilm
Video fra kampagnen
2D animation
Infografik om fælles beslutningstagning er et godt eksempel på, hvordan du kan formidle et budskab på en visuelt fængende og forklarende måde, som rammer målgruppen og sætter billede på budskaberne. Ofte kan denne form for formidling i højere grad ramme plet og lagre sig i publikums hukommelse end skrevne informationsmaterialer.
Livlig formidling i øjenhøjde
Målgruppen i infografikken for Psykiatrien i Region Syddanmark er først og fremmest personalet og behandlere. Men det er samtidigt vigtigt, at patienter og pårørende i lige så høj grad kan se sig selv i vores infografik. På den måde skal formidlingen være nede på jorden og bredt tilgængelig uden at miste sit faglige udgangspunkt.
Vores infografik om fælles beslutningstagning er lavet i 2D, hvor vi arbejder med dynamik i form af grafisk zoom og små, bløde bevægelser for at give dybde og liv til fortællingen. Alt sammen i et roligt tempo, som ikke forstyrrer de informative budskaber.
Lyd, billede, bevægelse… Alt er vigtigt
I den forbindelse er den rette baggrundsmusik en vigtig komponent, da det er vigtigt, at hverken lyd eller billede overdøver de vigtige budskaber og forklaringer.
Vi holder figurer og ikoner simple. Stemmeføringen i filmens voice-over er rolig og behagelig, men med en tone, som er genkendelig for målgruppen. Imens fremhæver infografik løbende fortællingens vigtige informationer, forklaringer og nøgleord.
Endelig bruger vi farvelægning og fonts, som gengiver regionens egen designguide. Det vil sige, at Region Syddanmark har en klar og genkendelig identitet, som går igen – ikke bare i denne infografik – men også i deres øvrige kommunikation.
Lad os lægge stregerne til din næste kampagne
Eksempler på lignende produktioner
Fakta om rusmidler
I denne film blander vi realoptagelser og grafisk animation til at formidle fakta og vigtig viden omkring rusmidlers effekt på unge mennesker og deres tilværelse.
PostNord video med infografik
Pakker er ikke bare pakker – og slet ikke dem, der ikke er pakket korrekt, for de koster ekstra at håndtere. Se mere i denne explainer for PostNord
3 gode råd om miljøfarlige stoffer
Denne animerede explainer sætter lyd og billede på en række supergode råd til, hvordan vi kan hjælpe vores vandmiljø ved at håndtere miljøfarlige stoffer korrekt.